ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Sesja nr VII z dnia 21.04.2011

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr VII/44/2011 Rady Gminy Skąpe z dnia 21 kwietnia 2011 r. w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru

Informacja ogłoszona dnia 2011-05-05 13:26:30 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr VII/44/2011
Rady Gminy Skąpe
z dnia 21 kwietnia 2011 r.
 
w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru
 
 
 
Na podstawie art. 81 ust. 1 w związku z art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), uchwala co następuje:
 
§ 1. Udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2011r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na obiekcie kościoła p.w. Zwiastowania Najświętszej Marii Panny w Pałcku wpisanym do rejestru zabytków w wysokości 3.690 zł (słownie: trzy tysiące sześćset dziewięćdziesiąt zł) z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji technicznej na remont dachu zabytkowego kościoła.
§ 2. Udzielenie dotacji, o której mowa w § 1, nastąpi ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na 2011 r., na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane określone w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji.
§ 3. 1. Udzielenie dotacji nastąpi na wniosek. Wniosek o udzielenie dotacji może złożyć Parafia w przypadku posiadania tytułu prawnego do zabytku wynikającego z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego, zwana dalej „Wnioskodawcą”.
2. Wniosek o udzielenie dotacji Wnioskodawca może złożyć na prace lub roboty, które zostaną przeprowadzone w roku złożenia wniosku.
3. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Wnioskodawca do wniosku dołącza:
a) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,
b) decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków,
c) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji,
d) pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają takiego pozwolenia.
5. Jeżeli przeprowadzenie prac wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, do wniosku dołącza się:
a) zalecenie konserwatorskie określające zakres i sposób przeprowadzenia planowanych przy zabytku prac,
b) kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac.
§ 4. 1. Warunkiem udzielenia dotacji jest zawarcie umowy przez Wójta Gminy Skąpe z Proboszczem Parafii.
2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:
a) zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji,
b) wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności,
c) tryb kontroli wykonanej umowy,
d) sposób rozliczenia dotacji,
e) warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 5. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości – po wykonaniu dokumentacji, na wykonanie której została przyznana dotacja i przyjęciu rozliczenia.
2. Warunkiem przekazania dotacji jest przedłożenie przez Parafię następujących dokumentów:
a) oryginały rachunków i faktur,
b) uwierzytelnione kopie rachunków lub faktur,
c) wykaz rachunków lub faktur, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numery rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków,
d) protokołu odbioru robót lub prac.
3. Gmina zwraca niezwłocznie Parafii dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, po opatrzeniu pieczęcią o treści „sfinansowano ze środków budżetu Gminy Skąpe”.
§ 6. 1. Proboszcz Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. p.w. Zwiastowania Najświętszej Marii Panny w Pałcku jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem.
2. Udzielona dotacja niewykorzystana lub wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu Gminy Skąpe.
3. Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust. 2 następuje wraz z odsetkami zgodnie z art. 251 i 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz. U. Nr 157 poz.1240 z późn. zm.)
4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przeprowadza się kontrolę wykorzystania dotacji.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Skąpe.
 
 
Przewodniczący Rady
/-/ Mirosław Olczak
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Skąpe
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-05-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-05-05 13:24:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ireneusz Noji
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-05-05 13:26:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Ireneusz Noji
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-05-05 11:26:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
997 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony